Een professional organizer ondersteunt bij het opruimen en organiseren van je huis: het gaat zowel om spullen, papieren en de administratie als het omgaan met tijd en taken. Het doel is dat er weer grip op de situatie komt en jij weer verder kunt. Een organizer neemt de taken niet over maar helpt je bij het ontwikkelen van je eigen vaardigheden op het gebied van planning en opruimen.

Organizing, hoe werkt het

Waar loop je tegen aan
We onderzoeken de huidige situatie. Waar loop je tegenaan, waar heb je last van?
Wat maakt dat het nog niet gelukt is om je situatie te veranderen. Heb je het misschien te druk, heb je weinig energie, een ziekte of aandoening of mis je de vaardigheden om je huis op orde te krijgen en te houden. Heb je wellicht een grote emotionele binding met je spullen. We onderzoeken zowel de fysieke als mentale (on)mogelijkheden.

Hoe wil je dat de situatie wordt
Stel je eens voor dat je zonder beperkingen kunt fantaseren over hoe je wilt dat je huis of je leven er uit ziet. Wat zie je? En welk gevoel geeft je dat? We vertalen dit naar een voor jou realistische situatie.

Een plan maken
Het maken van een plan helpt om via kleinere stappen naar het doel te werken. Waar beginnen we, wat moet er gebeuren, welke ruimte is er en hoeveel spullen kun je daar kwijt. Moeten er spullen weg of andere opbergmogelijkheden gecreëerd worden en zo ja welke? Waaraan vind je dat je tijd moet besteden, hoe ga je om met het aantal taken dat je hebt.

Uitvoeren van het plan
We zijn toe aan het uitvoeren van het plan en plannen een of meerdere afspraken in. Je kunt ook voor ondersteuning op afstand kiezen, via e-mail, telefoon of skype.

Evalueren
Aan het begin van iedere afspraak bespreken we eerst hoe het gaat. Op deze manier wordt duidelijk of we het gemaakte plan wellicht moeten aanpassen. Aan het einde van de opdracht evalueren het volledige traject.

We werken toe naar een situatie waarin jij weer rust en ruimte ervaart, in je huis, in je hoofd.